U bent hier
Heel actueel deze dagen is de term 'rebranding'. Het betekent letterlijk hermerken. Het veranderen van een merk naar een ander merk of het veranderen van een naam naar een andere naam. Dat kan op verschillende manieren gebeuren.
vb. een product begint te dalen in de productlevensloop en probeert een nieuwe koers onder een andere naam.
vb. een bestaand bedrijf wenst een nieuwe boost en maakt een compleet nieuwe, jongere huisstijl.
vb. een bedrijf wordt verkocht of fusioneert en verandert van naam.
In deze gevallen gaat men ook het logo aanpassen en bijgevolg ook alle gadgets en relatiegeschenken vervangen. In dat geval spreken we van een rebranding. Best doet u beroep op een marketing bureau of reclamebureau om uw huisstijl te hertekenen.Rebranding is een zeer kwetsbaar iets en het dient met de nodige knowhow te worden aangepakt.
Je krijgt maar 1 kans anders loopt de klant naar de concurrentie. Heldacon helpt u en uw bedrijf graag met het relatiegeschenken en gadgetgedeelte van uw rebranding.
Enkele tips :
- Start de rebranding bij de werknemers. Je krijgt een testcase en zij moeten er in geloven vooraleer je klanten gaat overtuigen.
- Ga voor “zachte” rebranding, implementeer het logo met een overgangsfase. Vb. tijdelijk 2 logo’s. Nuon an Eni company.
- Wees voorzichtig met de nieuwe positionering en focus. De klanten waren tevreden met het bekende verhaal.
- Wat gadgets betreft, doe alles volgens de strikte regels van de nieuwe huisstijl, maak geen afwijkingen bij de nieuwe gadgets.
- De belangrijkste tip : start met bestsellers: balpennen, usb sticks, lanyards,… Kies pas daarna voor originele,gadgets.
Heldacon helpt bij rebranding van grote en middelgrote bedrijven. U kan steeds bij ons terecht voor meer informatie.